1393-06-22 12:35
6477
0
2744

نگاهي به چانگان CS35 خودرو شاسی بلند جدید سایپا + عکس

خودروهاي شاسي بلند محبوبيت خاص خود را دارند. حالا سايپا وارد عمل شده و مي خواهد يک شاسي بلند ديگر به نام چانگان CS35 را از چين روانه بازار کند.

به گزارش گلستان ما ، وقتي نام خودروي چيني را مي شنويم مهم ترين مساله اي که ذهنمان را مشغول مي کند کيفيت آن است . چانگان در گذشته مشکلاتي کيفي داشت که باعث شد براي اين خودروها فراخواني داده شود. آن ها در کشور خود شهرت زيادي دارند به طوري که از نظر تيراژ و فروش جزوچهار شرکت برتر چيني قرار مي گيرند و مشتري هايشان در چين پس از حذف محصولات اروپايي، آمريکايي و ژاپني به سراغشان مي آيند. 

در ايران اگر چه از نظر کيفي، چانگان توانايي رقابت با اسم هاي بزرگ را ندارد و از همين الان بازنده رقابت است اما مزيت بزرگي به نام قيمت پايين دارد که مي تواند در نهايت ورق را به نفع شان برگرداند.

مشخصات فني

چانگاه CS35 دومين خودروي شاسي بلند چيني بعد از برليانس V5 در سبد محصولات سايپا است. تغيير رويکرد از محصولاتي V5 و Z300 به سمت خودروهاي چانگان در مدتي چنين اندک، عجيب است. 

جدا از مشکلات کيفي چانگان که سال گذشته باعث شده بود اين خودروها فراخوان شوند اين شرکت يکي از بزرگ ترين و با سابقه ترين خودروسازهاي چيني به شمار مي رود که توانسته با همکاري گسترده و طولاني مدت با برندهايي چون سوزوکي ، مزدا و فورد، خود را آبديده کند. 


کراس اوور CS35 نيز همانند سدان ايدو از موتور چهار سيلندر 1,6 ليتري با قواي 125 اسب بخار استفاده مي کند. البته يک موتور 1,5 ليتري توربو با قدرت 174 اسب بخار نيز براي اين خودرو انتخاب مي شود. براي انتقال نيرو هم گيربکس هاي پنج سرعته دستي يا چهار سرعته خودکار قابل انتخاب هستند. 

طراحي چانگان CS35
طراحي CS35 نسبتا خوب است اگر چه مي توان محصولاتي کاملا مشابه پيدا کرد که نشان دهنده تقليد هستند. اين خودرو در اصل اولين SUVچانگان است که با نشان تجاري اين شرکت به فروش مي رسد. همانند ساير خودروهاي اخير چاگان، يک مرکز طراحي وابسته به اين شرکت در ايتاليا، کار طراحي آن را برعهده داشته است. 



در نگاه نخست چراغ هاي بزرگ و جلو پنجره آن ممکن است يادآور خودروهاي ديگري باشند. با اين وجود نمي توان نقص ظاهري خاصي را به آن اضافه کرد . هماهنگي بين خطوط کناري بدنه، گلگيرهاي برجسته، شيب سقف، چراغ ها و سپرها به خوبي ديده مي شود. 

اسپويلر کوچک سقفي عقب به گونه اي به سقف متصل است که همراه با قطعه مشکي رنگ پلاستيکي ستون هاي عقب، حالتي شناور به سقف داده است. 

طراحي داخلي
طراحي داخل کابين اين خودرو نيز جذاب و مدرن است. نورپردازي مناسب نمايشگرها، کليدهاي زيبا، فرمان با دکمه هاي روي آن با روکش چرم، دوخت صندلي ها با روکش چرمي و کوک قرمز رنگ، همه در کنار هم مي توانند مورد توجه قرار گيرند. البته کيفيت مواد را تنها با لمس و تجربه واقعي مي توان به دست آورد. در صورتي که بر خلاف بسياري از خودروهاي چيني از کيفيت مناسبي استفاده شده باشد مي توان به ايجاد حس خوب براي راننده و سرنشينان اميدوار بود . 


ابعاد CS35 نسبتا جمع و جور و در حد ليفان X60 و ام وي ام x33 و برليانس V5 است. همچنين مي توانيد فهرستي از تجهيزات کامل اين خودرو را پيدا کنيد. چرخ هاي 16 اينچي آلياژي، کيسه هوا براي سرنشينان جلو، سنسور عقب، تهويه مطبوع، ورود بدون کليد،سيستم صوتي با شش بلندگو و رابط USBو ترمزهاي ضد قفل ABS+EBD از جمله همين تجهيزات هستند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.